Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukční návrh standu pro zkoušení jednoválcového motoru
Sikora, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem stanoviště pro zkoušení jednoválcového přeplňovaného motoru. První část práce teoreticky pojednává o principech a možnostech měření výkonových parametrů spalovacích motorů. Dále je rozebrána problematika zabývající se měřením jednoválcových pohonných jednotek. Hlavní část práce se již věnuje samotnému konstrukčnímu návrhu stanoviště, kde jsou popsány jednotlivá technická řešení hlavních konstrukčních uzlů. Poslední kapitola se zabývá výpočtovým modelováním s využitím moderních softwarových prostředků, které umožnily ověřit funkci navržené konstrukce.
Výpočtová simulace vibrací gumového silentbloku
Krupa, Lukáš ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtovým modelováním vibrací gumového silentbloku metodou konečných prvků (MKP). Práce zahrnuje popis experimentálních měření materiálových charakteristik gumy při statickém a dynamickém zatížení a jejich použití pro určení vhodného viskoelastického a hyperelastického modelu materiálu pro danou aplikaci. Závislost dynamické tuhosti silentbloku na frekvenci zatížení získaná výpočtovým modelováním je validována s experimentálním měřením. Na závěr jsou vyšetřovány odchylky mezi simulací a experimentem a jejich příčiny.
Výroba kovového zálisku
Rubáš, Petr ; Peterková, Eva (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh technologie výroby kovového zálisku, který je součástí tlumícího segmentu silentbloku u náprav nákladních automobilů. Zálisek je vyroben z plechu tloušťky 2 mm, jehož profil má tvar písmene ´U´ se zahnutými kraji na obou koncích. Na základě požadavků výroby a velikosti výrobní série 160 000 kusů za rok byla jako nejvhodnější technologie vybrána ohýbání v konvenčním nástroji. Požadovaného tvaru zálisku je dosaženo pomocí dvou operací, kdy v prvním kroku dojde k předehnutí obou krajů plechu a v druhém kroku k ohybu středu do tvaru ´U´. Jako materiál zálisku byla zvolena mikrolegovaná konstrukční ocel S 315 MC, jejíž mechanické vlastnosti odpovídají požadavkům hotového výrobku. Součástka bude vyráběna na výstředníkovém lisu LEXN 100 C a její výrobní cena činí 4,60 Kč.
Konstrukční varianty uložení kabiny traktoru
Prokop, Aleš ; Laurinec, Marián (oponent) ; Ambróz, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním řešením odpružení kabin traktorů. Jsou zde zahrnuty jednotlivé varianty odpružení a tlumení kabin traktorů, prodávaných na území České republiky. Rozdělení je provedeno podle pružících členů, které se v daných koncepcích vyskytují. Součástí je i vlastní konstrukční návrh řešení zavěšení pomocí mechanických tlumičů.
Měření charakteristik pružných lůžek zavěšení kol
Kopecký, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením statických charakteristik pružných lůžek zavěšení kol. Součástí je konstrukční návrh zkušebního zařízení a výkresová dokumentace, podle níž bylo zařízení vyrobeno. Zařízení má několik variant pro různá namáhání a je s případnými úpravami použitelné pro různá pružná lůžka včetně nesouosých. Je také uveden postup měření, výsledky měření statických charakteristik a jejich rozbor a porovnání s výpočty metodou konečných prvků. Změřené charakteristiky byly poté přidány do modelu nápravy pro multibody simulace.
Výpočtová simulace vibrací gumového silentbloku
Krupa, Lukáš ; Návrat, Tomáš (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtovým modelováním vibrací gumového silentbloku metodou konečných prvků (MKP). Práce zahrnuje popis experimentálních měření materiálových charakteristik gumy při statickém a dynamickém zatížení a jejich použití pro určení vhodného viskoelastického a hyperelastického modelu materiálu pro danou aplikaci. Závislost dynamické tuhosti silentbloku na frekvenci zatížení získaná výpočtovým modelováním je validována s experimentálním měřením. Na závěr jsou vyšetřovány odchylky mezi simulací a experimentem a jejich příčiny.
Konstrukční návrh standu pro zkoušení jednoválcového motoru
Sikora, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem stanoviště pro zkoušení jednoválcového přeplňovaného motoru. První část práce teoreticky pojednává o principech a možnostech měření výkonových parametrů spalovacích motorů. Dále je rozebrána problematika zabývající se měřením jednoválcových pohonných jednotek. Hlavní část práce se již věnuje samotnému konstrukčnímu návrhu stanoviště, kde jsou popsány jednotlivá technická řešení hlavních konstrukčních uzlů. Poslední kapitola se zabývá výpočtovým modelováním s využitím moderních softwarových prostředků, které umožnily ověřit funkci navržené konstrukce.
Výroba kovového zálisku
Rubáš, Petr ; Peterková, Eva (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh technologie výroby kovového zálisku, který je součástí tlumícího segmentu silentbloku u náprav nákladních automobilů. Zálisek je vyroben z plechu tloušťky 2 mm, jehož profil má tvar písmene ´U´ se zahnutými kraji na obou koncích. Na základě požadavků výroby a velikosti výrobní série 160 000 kusů za rok byla jako nejvhodnější technologie vybrána ohýbání v konvenčním nástroji. Požadovaného tvaru zálisku je dosaženo pomocí dvou operací, kdy v prvním kroku dojde k předehnutí obou krajů plechu a v druhém kroku k ohybu středu do tvaru ´U´. Jako materiál zálisku byla zvolena mikrolegovaná konstrukční ocel S 315 MC, jejíž mechanické vlastnosti odpovídají požadavkům hotového výrobku. Součástka bude vyráběna na výstředníkovém lisu LEXN 100 C a její výrobní cena činí 4,60 Kč.
Konstrukční varianty uložení kabiny traktoru
Prokop, Aleš ; Laurinec, Marián (oponent) ; Ambróz, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním řešením odpružení kabin traktorů. Jsou zde zahrnuty jednotlivé varianty odpružení a tlumení kabin traktorů, prodávaných na území České republiky. Rozdělení je provedeno podle pružících členů, které se v daných koncepcích vyskytují. Součástí je i vlastní konstrukční návrh řešení zavěšení pomocí mechanických tlumičů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.